برخی از موارد بازدید روزانه کلایمرها :
وزنه های موجود در سبد روی بام به اندازه کافی باشد.
پیچ و اتصالات قسمت بازو کلایمر به سبد وزنه بازو به حلقه بکسل ها بازدید شود.
قلاب،فنر مربوطه و پرس و یافت سیم در محل آویز به حلقه سر بازو بازدید شود.و کرپی ها
اتصال نر و مادگی کلکتور برق در جعبه داخل پلت فرم شل نبوده و بازدید شود. و سالیانه تعویض گردد.
وزنه مربوط به سیم بکسل پاراشوت نصب و محکم باشند.
وجود زدگی، له شدگی با شکستگی در طول سیم باعث آسیب رسیدن به موتورها می گردد.
حساسیت ترمزهای اضطراری چک شود
برخی از موارد بازدید شش ماهه کلایمرها :
* روغن واسکازین گیربکس بازدید شود.
* فنرهای دیسک و چرخ دنده ی گیربکس چک شود و توسط برس یا فرچه مویی تمیز گردد.
* در صورت سالم بودن کلیه بکسل ها جای یکهای موتور با ترمز عوض شود.
* کابل برق در طول مسیر چک شود تا زدگی پارگی و یا احتمال اتصال به بدنه نداشته باشد.
بازرسی پلت فرم کلایمر در حین کار
موتورهای کلایمر در حین کار در جهت بالا و پائین نباید صدای غیر عادی داشته و یا بوی غیر عادی از آنها خارج شود عملکرد ترمزهای الکترومگنتیک باید عادی باشد.
ترمزهای جانبی موتورها پاراشوت ها در کلایمر باید درست عمل کنند.
باید بصورت اتوماتیک با زاویه دار شدن پلت فرم بین 3 تا 8 درجه فعال شوند. ینی حداکثر ۵۰ سانت یک طرف سبد پایین بیاید عمل کند.
در صورت اضافه بار دستگاه کلایمر نباید در جهت بالا حرکت کند.
هندل دستی برای هدایت پلت فرم در جهت پائین بدون برق باید عمل نموده و پلت فرم را با سرعت معمول پائین بیاورد.
نکاتی پیرامون بازرسی و نگهداری موتور کلایمر
در صورتی که موتور کلایمر به هر دلیلی خراب شد باید به برای تعمیر آن اقدام کنید. برای این کار بهتر است به تعمیرکاران تخصصی مراجعه کنید تا بهترین راه حل برای تعمیر موتور را به شما پیشنهاد دهند. با رعایت این نکات می توانید از عمر مفید و عملکرد بهتر کلایمر خود استفاده کنید.
گیربکس یکی از مهمترین قسمتهای حامل کلایمر است که به علت کارکرد پیچیده و تحمل فشارهای بالا به طور معمول نیاز به سرویس و نگهداری دارد.
برای اینکه گیربکس به خوبی کار کند و عمر مفید آن افزایش یابد، لازم است هر سال توسط تکنسینهای فروشنده دستگاه بازدید و چرخ دنده های آن بازسازی یا عوض شود. این کار از خرابی گیربکس و مشکلات دیگری که ممکن است در آینده به وجود آید، جلوگیری می کند.
سرویس و نگهداری ترمزهای جانبی
ترمزهای جانبی در دستگاه کلایمر برای کنترل حرکت و توقف دستگاه استفاده میشوند و از اهمیت بسیاری برخوردارند. برای حفظ کارایی و عملکرد بهینه ترمزهای جانبی کلایمر باید توجه ویژه ای به نگهداری و سرویس آنها شود.
اولین مرحله در نگهداری ترمزهای جلبی تمیزی و پاکیزگی آنها است. ترمزها و سیم بکسلهای دستگاه باید همیشه تمیز باشند و باید از ورود هر گونه جسمی مانند سیمان خاک سنگ و غیره در ترمزها جلوگیری شود.
پس از تمیزی قبل از استارت کردن کار باید ترمزهای جانبی کلایمر تست شوند تا از کارایی آنها و عدم برخورد با موانع در حین کار اطمینان حاصل شود برای این کار باید دستگاه را به حالت ترمز قرار داده و سپس با اعمال فشار به ترمز بررسی شود که آیا ترمز به درستی عمل میکند یا خیر.
بعد از پایان کار باید روکش مناسبی بر روی ترمزهای جانبی کلایمر کشیده شود تا از ورود آب باران گرد و خاک و سایر جسم ها به داخل ترمزها جلوگیری شود.
با توجه به دستورالعمل شرکتهای تولید کننده ترمزهای جانبی باید هر ۶ ماه یکبار سرویس شوند اما در محیط های پرگرد و غبار مرطوب و چسبناک باید هر سه ماه یکبار سرویس شوند. این سرویس شامل بررسی و تعویض قطعات مستهلک، تنظیم فشار ترمز وسرویس کلی ترمزها است.
در صورت بروز گونه خرابی یا تعمیرات و سرویس کلایمر خود میتوانید با ما در ارتباط باشید و بهترین خدمات را از ما دریافت کنید.
ما در ناسا کلایمر در تلاشیم تا خدمات شایانی را در زمینه کلایمر به شما ارائه نماییم و برای اورهال و تعمیر و تامین قطعات روی ما حساب کنید.